شناسهٔ خبر: 112584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل استان خبر داد:

  ۷ مصوبه‌ در حوزه راه و شهرسازی رهاورد شهرستان ماکو از چهاردهمین سفر استاندار آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با چهاردهمین سفر استانی، استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان ماکو ۷ مصوبه برای توسعه شهرستان ماکو به تصویب رسید. 

سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی با محوریت شهرستان‌ ماکو افزود: محور سه راهی هندور به سمت ماکو پس از تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، به صورت مشترک توسط راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد ماکو اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: انجام مطالعات برای ارتقای محور آواجیق همزمان با انجام مطالعات و اخذ مجوزهای لازم برای محور چالدران به خوی از مصوبات این سفر بود. 

حمزه‌لو گفت: ادامه فرآیند احداث کمربندی ماکو - بازرگان با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و استفاده از ظرفیت‌های ملی و مشارکت بانک عامل در احداث و تعریض سه راهی ایواوغلی تا گیت منطقه آزاد ماکو از دیگر مصوبات قابل اجرا در این شهرستان است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مشارکت با منطقه آزاد ماکو برای تامین اراضی مناسب در قالب نهضت ملی مسکن در مدت زمان یک ماهه و انجام اقدامات موثر برای شروع سریع واحدهای مسکونی در شهرهای ماکو و بازرگان از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

حمزه‌لو بیان کرد: تامین اعتبار لازم برای اجرای دیوار حائل سایت مساکن مهر در بازرگان و شروع عملیات اجرایی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال از دیگر مصوبات این سفر بود. 

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ماکو بیان کرد: سهمیه شهرستان ماکو از اجرای طرح نهضت ملی مسکن هفت هزار و ۱۶۲ واحد است. 

این مقام مسئول تأکید کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۱۹۰ نفر ثبت‌نام کرده و سه هزار و ۲۵۶ نفر نیز واجد شرایط شناخته شدند. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۵۰۲ نفر از ثبت نامی‌های واجد شرایط واریز وجه کرده‌اند.